HonMedLyckan

Jag kan nu informera att det faktiskt nu är sant.

Från att inte ha en ändå anledning till att inte gå upp på morgonen så har jag nu många anledningar.

1. Praktikplats i Ansgarskyrkan
2. Tar hand om Asta om dagarna och snart Alicia (Hundar)
3. Kanske enxtajobb på Lokomotivet
4. Kanske hjälpa teatertreorna med deras slutproduktion.

Jag Livet Låter Ganska Bra Just Nu

Men det har varit ett helvete att ta sig hit

Från att ha drömmarna om att plugga och flytta från staden så blev det inget. Det var åldern som stoppade mig och där har jag många frågor. Är det inte lite konstigt att man får söka till skolor men man får inte tar ett studielån om man inte är 20 år. Borde de då inte säga nej till 19 åringar? Eller kanske skriva det på ansökan att man måste vara 20 för studielån eller så kanske CSN ska komma ut till skolor och berätta hur reglerna ser ut. Visst, jag skulle kunna gått ut på deras hemsida men alla skolor och länder har olika krav. När det står på ansökan om att kursen är CSN-berättigad så tänkte ju inte jag, "Okej, jag kanske ska ta och gå in på deras hemsida och lära mig mer om CSN". Men men, som man bäddar får man ligga, eller som jag annars brukar säga, Den som ligger får bädda.

Men nya planer nu.

Börja med körkort nästa månad, jobba och sen till sommaren, förhoppningsvis åka till USA ett år och jobba som Au Pair. Det finns inget som säger att det inte skulle gå. Mm, det skulle vara nice. Och sen plugga efter det, och tillslut hamna i London med my homie Gabbe, som är i Oslo nu och lever livet. Saknar henne väldigt mycket men vad ska man göra? Gräva ner sig eller försöka hitta något att göra? Alternativ 2 blir det allt.

Ja, nej, men ska väl se om jag orkar hålla denna blogg vid liv igen. Inte för att man har några läsare men å andra sidan, det finns ju inget direkt att läsa.

Dagens Citat: " Draco, you danced, I fanilly taught you something"

Kärlek till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0