Nykterister/Alkolister

Jag har en tankte!
Det är ett nytt år nu, 2009 om jag inte misstar mig. Men något som stör mig riktigt är att första dagen på året alltså den första januari. Den excesterar inte riktigt om man tänker efter. ALLT är stängt eller okej typ en liten pup och någon lokalgrill och kanske en ica affär som har öppet hälften av den vanliga öppettiden men annars är allt stängt. Enbart för att det är dagen efter nyår. Dagen då alla ligger hemma och är bakis och inser alla misstag de gjorde på natten och försöker ta igen sig. Det är rätt sorligt egentligen. Visst, jag hade ett underbart nyår. Firade med vänner och tog det lagom lugnt så jag endå levde dagen efter. Men tänk efter! Den första dagen på året borde man ju fira under själva dagen. Inte under natten precis efter kl 00.00. Man borde egentligen då ta bort första januari. Tänk på alla nykterister eller alla som inte var helt wasted och helt vilsna som vaknar dagen efter och tänker, hmm vad ska man göra idag, kanske ta en härlig fika med min kära vän Berit, men nej oj det går inte! ALLT ÄR STÄNGD! Enbart för att som drukigt som inte orkar ta sig upp dagen efter. Jag DÖMMER IGEN! Förutom er. :)
Nej men klart man ska fira men tänk lite, visst är det tråkigt att allt är stängt. Fast några som känar mycket är pizzeriorna som har hemkörning, tex Venezia vid mig, De kör hem pizza. Måste ju vara rätt många som ringer och beställer där. Minns väl festen som var här och 9 pers sov kvar och dagen efter beställde ALLA pizza, de tjänade rätt mycket pengar den morgonen.

Kärlek till alla!

Dagens Citat: " En äkta vän står aldrig ivägen för dig, om du inte råkar vara påväg nedåt" / Arnold Glasow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0