Soldater, om jag inte mistar mig, sade Seldon

Satt och väntade på tåget i morse. Skulle till hälleforsnäs (där jag har tillbringat hela min helg) och repa teater då jag vänligt och diskret sneglade över på en människa som satt brevid mig och kollade i hans bok och då såg jag denna mening. Vi alla har hört detta gammla ordspråk "döm inte en bok på omslaget" och det gjorde jag inte. Jag dömde den på en mening i början av boken. Och min bedömning var att: den verkade tråkig. Den hette någonting med psykologi bla bla bla.Ja, döm sjävla vad ni tycker.

Egentligen borde jag blogg om mina dagar på kolhuset men vi misstänker att vi har en "spybott" på datorn som då kan ta våra lösenord om vi loggar in på några sidor så jag vågar inte göra det. Vill inte offra mina olika sidor. Inte för att det finns nått att ta. Hihih

Måste berätta en sak. I morse så satt jag på perrongen och väntade på tåget som jag redean konstaterat tidigare i min text. Men då satt jag på en bänk som vanligtvis rymmer 3 personer men i min ringa kunskap och i min teori jag har kommit framtill så om det sitter 2 personer man inte känner på denna bänk så är den full. Man sätter sig inte där. Det är en typisk svensk grej. Men undantag är om man är vänner, då kan det bli upp mot 4-5 personer på en bänk. Men iallfall. Om det sitter två personer jag inte känner så sätter man sig inte där. DEN ÄR FULL! Men imorse så skulle såklart en person göra detta misstag. Jag satt på en bänk och brevid mig satt en annan person(logiskt nog med tanke på min text) som jag inte kände och där satt jag och filosiferade om livet och om fiskar kan skrika och då kommer han. The One. Han kommer och ska sitta MELLAN mig och denna okända person.

WTF!!!!!!


Om han nu hade vetat denna oskrivna lag så hade vi aldrig behövt varit med om dessa pinsamma 5 minuterna som var innan tåget kom.
Slut på historia.

Nu har Anna dampat loss på mig att hon vill ha datorn så jag får lov att gå.
Kärlek till alla!!

Dagens Citat: "vållande till annans död eller vållande till ANNAS död"
Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0