Sex and F.R.I.E.N.D.S

Chockerade!
Jag var en av det få svenskar som inte brydde mig om matchen och som inte trodde att vi skulle vinna eftersom vi inte har det bästa försvaret. Så jag satte mig helt enkelt utråkad och kollade på det roliga Sex and The City maratonet på trean och när sista avsnittet kom så slog det mig.

Även fast jag inte följt serien eller sett alla avsnitt så ville jag att allt skulle ordna sig i slutet. Så där satt jag helt spänd och ja, jag fällde en tår. Men jag bara satt och tänkte "kom igen Big kom igen Big!!" och såklart så kom han till paris och allt blev bra men då slog det mig igen.

Det är ju en serie. Det finns ju alltså författare till serien som ser till att allt blir bra i slutet. Jag menar dom skulle kunna göra det totalt motsatta att göra så att Big och Carrie aldrig fick varandra eller att Charlotte och Harry aldrig skulle få sitt barn men hur mycket skulle vi gilla serien då? På någon nivå så vet man att i slutet i serier så ordnar allt sig på något sätt men ENDÅ så är vi sååå spända och sitter och hoppas på att dom ska få varandra.

Likaså i FRIENDS. Min favoritserie through all times. Vi har alla sett det på 5:an när dom spelar om det om och om igen. Vi alla vet hur det slutar. Men endå så önskar man på något sätt att det ska sluta bra. Man sitter helspänd.
Why?
Vi vet hur det slutar. Måste vi endå ha all dramatik i våra huvuden. Måste vi endå jaga upp oss sjävla?

Carrie och Big får varandra
Charlotte och Harry får sitt barn
Ross och Rachel får varandra
Monica och Chandler får sina barn
Joey får Alex

Måste vi ha mer?


Men det är sant. Man blir glad av andras lycka. Man blir en del av personen. Man får en obeskrivlig relation. Eller så är vi bara sådanna mesar.

Kärlek till alla!

Dagens Citat: "We are gathered here today on this joyous occasion to celebrate the special love that Monica and Chandler share" It is a love based on giving and receiving. As well as having and sharing. And the love that they give and have is shared and received. And through this having and giving and sharing and receiving. We too can share and love and have and receive."


Kommentarer
Postat av: Heidi :)

Åh vänner :D <3

2008-06-21 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0