Having been fucked is no excuse for being fucked up

Jag vet inte varför men Kimya Dawsons texter är så roliga och sanna. Hon får mig att må bra. Tror jag iallfall. Jag ler iallfall när jag lyssnar på henne och det måste väl betyda att jag gilalr henne eller? Jo jag tror det.

Farmor fyller 80 år idag!! GRATTIS! Det är ju dig som jag gillar av släkten. Ska åka och fira henne efter skolan. Eller nja jag ska egentligen ha friendsmöte fram till 16.00 men va fan farmor fyller!! Det går faktiskt före allt. Jag ska spela en låt på gitarren för henne. Då blir hon nog glad. Hoppas jag!

Jag undrar varför jag inte kan bli kär- okej det där lär extremt nördigt men endå. Jag är 17 år och har ALDRIG varit kär. Jag tycker att vid 17 års ålder borde man iallfall haft en kärlek. Men nje Channette du är inte som alla andra. Vid 17 års ålder borde man ju också iallfall varit full mins 5 gånger. Men nej! Det har jag inte varit. Har inte ens varit full en enda gång fast jag har 3 äldre bröder och alla dom har varit fulla flera gånger och det ser ju så roligt ut. Så varför Channette har inte du det? Bra fråga. Jag är nog inte som alla andra. Inte om man ska kolla på "mallen". Vad man ska ha gjort och inte gjort. Endå är jag rätt stolt över att jag kan hålla mig från allt. Att jag kan säga nej till en cigg även fast jag bor med en stor rökare. Att jag kan säga nej till alkohol fast jag vet hur kul man har när man är full. Att jag vågar säga nej till droger fast jag ser det runt mig på tv och annat. Jag är nog stolt om jag tänker efter. Visst finns det  vissa som anser att man missar sin ungdom om jag inte dricker och röker men så känner inte jag. Jag har nått att se fram emot när jag blir äldre. Nått att sträva efter. Även om jag inte vet än ifall jag en endå gång tänker bli full. Så vet jag att jag har nått att göra när jag blir äldre som jag aldrig annars har gjort. Det är nog så med allt. Kärleken ,kariären och livet. Att ha nått att sträva efter. Det är nog så det är. Jag är inte som alla andra och om man tänke efter så är nog ingen som alla andra. Den där "mallen" man ska följa. Dom oskriva reglerna. Alla är sig sjävla. Vilket i sig värkar HELT logiskt. Vilket i sig låter rätt bra om man bara tänker efter. Jag bryr mig inte om mina vänner som dricker. Jag har bara nått att skratta åt när dom väl gör bort sig och sedan påminna dom dagen efter. Fast inte på ett elakt sätt. Nej- på ett vänligt sätt tycker jag nog. Mina vänner får göra PRECIS vad dom vill bara dom låter mig göra vad jag vill. Vilket dom gör. Älskar er för det!
Kärlek till alla!

Dagens Citat: "Hade du en relation med en apa?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0