En god gärning

Jag hade brottom hem härom dagen och skulle bara snabbt in på Hemköp och köpa mig en glass (eftersom det var/är så fint väder). Till min nästan förvåning så var det extrema långa köer och alla skulle tydligen också handla mycket. Men jag valde den kön jag gav en bedömning om att denna skulle gå fortast. ICKE! Jag står trea i kön och helt utan förvarning så kommer en tant som stod i kön brevid och ställer sig framför personen som var framför mig. Kvinnan som stog framför mig gav mig en blick som jag tror menade -Ja vissa vet nog inte hur man ska bete sig.

Detta gjorde mig lite irriterad eftersom jag redan hade brottom så tyckte jag att det var lite orättvist. Men vi gjorde inget åt saken. Men sedan när det skulle vara kvinnans tur att lägga upp vänder hon sig till mig och säger att jag kan få gå före eftersom jag bara hade en glass att betala. Jag tackade och bockade mig för att visa min tacksamhet. När jag sedan skulle få betala så skulle dom ju självklart byta kassör. Men på något sätt så gjorde detta inte mig så mycket även fast jag hade brottom. Jag var på något sätt lite glad. Tack vare denna goda gärning. Denna gärnin som innebar att låt mig gå före.

Detta fick mig att tänka på vägen hem. Om vi alla gjorde detta någon gång om dagen. Höll upp dörren, tackade ifall någon gjorde nått vänligt eller helt enkelt bara log så kanske människor skulle uppsakatta dagen lite mer. Det tar ju inte så lång tid iallfall. Jag ska börja med det. Eftersom det fick mig att må bra så kanske det får någon annan att bli det.

Kärlek till alla!

Dagens Citat: "...So it's not gonna be easy. It's gonna be really hard. We're gonna have to work at this every day, but I want to do that because I want you. I want all of you. Forever. You and me... every day."

Kommentarer
Postat av: Anna

Channette, måste säga att jag älskar att läsa din blogg

2008-04-24 @ 21:55:50
URL: http://silverskorna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0