egentligen...

...borde jag inte sitta här.  Borde göra lite läxor och kanske gå ut nu när vi har så fint väder men det värkar som om att jag aldrig kommer till skott. Men fan vad bra jag kommer må om jag gjorde allt som jag egentligen borde göra. SÅ varför gör jag inte det? Lat?Trött?Lat?Lat?Lat? Ja, det är nog det. Men när man är jag och man går teater och hela dagen tar mycket energi(bortsett från idag men alla andra dagar) så tycker jag att man har rätt att vara trött. Det är en rätt som alla ungdommar har tycker jag nog. Men endå verkar det som om många inte tycker det. Alla stressar upp sig och alla tjatar och man blir irriterad och tjurig på folk. Men endå så verkar det vara enbart eleverna i sig som jagar upp sig. Lärare ger oss en uppgift, säger ett datum och om man inte har gjort den till då så säger dom bara att dom får in den innan kursen är avslutat. Men kolla vilken tur man har. Men visst kan jag förstå att det är så mycket skönare att kunna bocka av ett uppgift än att samla på sig ett antal som man sen sitter och göra på buffert-dagen till kl blir 17.00. Men jag är inte så motiverad just nu att göra saker som har väntats på att göra sen julas(!!!!!!!!!!)Sån är jag och andra är sånna som gör söker direkt. Sen finns det ju också dom som går svårare linjer som kanske IB eller Teknik eller natur. Dom kanske MÅSTE lämna in för att få ett bra och giltigt betyg. Vem vet? Jag går ju inte där och om sanningen ska fram så orkar jag inte heller bry mig. Mitt är mitt, deras är deras. Inte sant?

You see my old man's got a problem
He live with the bottle that's the way it is
He says his body's too old for working
His body's too young to look like his
My mama went off and left him
She wanted more from life than he could give
I said somebody's got to take care of him
So I quit school and that's what I did


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0